Veelgestelde Vragen

Hier kan ik jou geen duidelijk antwoord opgeven. Ieder doel en ieder mens is anders.

Wat is je doel?

Iedereen heeft een ander doel van aankomen tot afvallen en hoeveel wil je dan afvallen? 5 of 50kg?

Hoe vaak train je?

Wanneer je drie keer per week traint zal je eerder je doel behalen dan wanneer je 1 keer per week traint.

Hoe is je fysiek nu?

Ben je al fit, dan zal je eerder de obstacle run kunnen doen dan wanneer je nog nooit gesport hebt.

Wat is je genetische aanleg?

Zoals ik al aangaf is geen enkel lichaam gelijk. De een heeft meer aanleg om overgewicht te hebben dan de ander.

Hoe is jouw motivatie en hoe ingrijpend wil jij jouw levensstijl aanpassen?

Wat zijn jouw slechte gewoonten? Te weinig slaap? Ongezond en teveel eten? Te weinig beweging? Te veel stress? Al deze factoren hebben invloed op jouw gezondheid. Hoe makkelijker jij deze slechte gewoonten om kan zetten in goede gewoonten, hoe sneller jij jouw doel zal halen.
Mijn personal trainer gaat verder dan daar waar anderen stoppen. Iemand goed ondersteunen gaat verder dan trainen en een voedingsplan opstellen, maar we zullen ook moeten kijken naar andere factoren in jouw leven. Het organiseren van jouw eten, support van de familie en dit met hen bespreken, wat kunnen we doen aan jouw werkdruk en je rust momenten. Zo zie je, wij gaan verder met jou dan alleen maar trainen. Door dit complete plaatje zal jij eerder je doelen halen en zullen wij voldoen aan de verwachtingen die jij aan een personal trainer hebt.
De volgende resultaten worden door iedereen behaald:
  • Gewichtsverlies
  • Een betere houding
  • Een betere balans
  • Verdwijnen of sterk afnemen van lage rugklachten
  • Sterker worden
  • Een betere conditie
  • Makkelijker kunnen fietsen/lange wandelingen maken
  • Een fitter gevoel, minder snel moe
  • Betere eetgewoontes
Een doel is realistisch als het zowel in de theorie als in de praktijk haalbaar is. Om één kilo af te vallen moet je 7000 kcal meer verbranden dan dat je inneemt. Een gemiddeld persoon verbrandt tussen de 2000 en 2500 kcal per dag. Elke dag één kilo afvallen is dus zowel in theorie als de praktijk niet mogelijk. Twee kilo per week is in theorie wel mogelijk, maar in de praktijk nauwelijks haalbaar. Dit zou namelijk betekenen dat je niets meer zou mogen eten, of dat je elke dag drie uur moet gaan hardlopen. Hoe moet het dan wel?
  • Stel een concreet en meetbaar doel op. Dus: xx kilo afvallen in xx maanden, of: 5 kilometer kunnen hardlopen binnen 30 minuten
  • Bepaal de stappen die nodig zijn om dit doel te behalen. Bijvoorbeeld: stoppen met snoepen en om de dag sporten, of: wekelijks 4 keer trainen en mijn snelheid maandelijks verhogen met xx seconden per meter
  • Controleer of je doel realistisch is. Heb je tijd om om de dag te sporten? Herstelt je lichaam snel genoeg om je loopsnelheid maandelijks te verhogen?
Wij begeleiden jou uiteraard in dit proces en evalueert ook regelmatig met je om te zien of je nog ‘on track’ bent.
Het is belangrijk om fijn zittende kleding aan te hebben en goede schoenen. Voor al het andere materiaal zorgen wij.
Mijn Personal Trainer verzorgt trainingen binnen de muren van ProfitGym. ProfitGym is gevestigd in Hardenberg, Ommen en Zwolle.
Thuis trainen is voor veel mensen de ideale oplossing. Een uur trainen is dan ook daadwerkelijk een uur, want je hebt geen reistijd meer en is het makkelijker in te plannen voor mensen met een volle agenda. Als je geen oppas hebt en jij graag wilt sporten wanneer de kleine lekker ligt te slapen, ook dan is personal training aan huis de ideale oplossing! Ben je niet in het bezit van een lege kamer? Dit is geen probleem. Jouw Personal Trainer kan de training afstemmen op een gebied van 2 m². In ieder huis vinden wij een plekje om jou te helpen. Meer informatie over personal training aan huis kan je vinden op www.jouwpersonaltrainer-JanBel.nl
De eerste stap zal een vrijblijvende en uiteraard gratis intake gesprek zijn. In dit gesprek kunnen wij al jouw wensen en doelen in kaart brengen. Vervolgens vragen wij jou om je in ieder geval 3 maand te committeren aan Mijn Personal Trainer. Veranderingen hebben nou eenmaal tijd nodig. In deze 3 maand ga jij minimaal 3x per week trainen. Deze trainingen hoeven niet allemaal onder begeleiding van een personal trainer te zijn. De meeste mensen trainen 2x per week met een personal trainer en trainen de rest op zich zelf (deze training wordt op afstand begeleid, door middel van trainingsschema’s, door jouw personal trainer). Iedere maand plannen we een weeg- en meetmoment waardoor we de vorderingen kunnen zien en iets kunnen aanpassen indien dat nodig is.
Bij Mijn Personal Trainer werken we per uur. Het maakt niet uit of jij alleen of met je vriend of vriendin komt. Het uurtarief blijft bij ons gewoon hetzelfde! Hierdoor maken wij personal training voor iedereen en voor ieder budget mogelijk!